HAhahahah lästa det här på facebook!!

Glömde matlådan hemma så drog till en pizzeria här i Sickla. Framför mig i kön har jag en ung dam med två barn på ca 3 år. Barnen var väldigt hungriga då de skrek hela tiden "Mamma, vi vill ha mat, vi vill ha pizza". 
När kvinnan skulle betala insåg hon att plånboken var hemma. Hon blev nervös, stressad och frågade bagaren om barnen kunde få mat ändå. Hon tänkte alltså lämna sin iphone som "pant" hos de och åka iväg för att hämta pengarna. Det skulle tydligen ta minst 20 min för att åka hem och barnen var väldigt hungriga. Pizzaturken skrattade åt henne och bad henne lämna lokalen om inte hon kunde betala. En gubbe bakom mig skrek: men kan du förfan gå, vi har bara lunch i 30 min. 
Jag såg hur kvinnan fick tårar i ögonen och lilla flickan drog henne i jackan och sa: "mamma, kom. Jag är inte hungrig längre".
Jag, som är en riktig man från Kaukasien, fick nästan ont i hjärtat av att se allt det där.

Jag hade faktiskt bara en hundring så jag gav henne hundralappen och sa, "här köp pizza till ungarna".
"Men har du pengar till dig själv?", frågade hon. 
"Ne, men jag jobbar på Siba, kan ta godis och läsk på Sibakortet. Får faktura nästa månad. Det är lugnt", skämtade jag. 
Hon blev väldigt glad och tom kramade mig. 

Ca en timme senare kommer hon in på Siba med pizza och choklad till mig!
"De här är från ungarna, de är oerhört tacksamma för det du gjorde idag!".
Sedan fortsätter hon: "även jag skulle vilja tacka dig. Min man är bortrest i helgen. Du är välkommen till mig på fredag, så kan jag bjuda dig på middag. Du kommer iaf älska efterrätten". 

Så jag fick hennes nummer och på fredag blir det middag! 

Lol skojar. Så var det absolut inte. Blev bara sugen på choklad så gick och köpte det själv. Men kan alla sluta leka vardagshjältar här på Facebook. Varje gång ni gör någonting bra behöver ni inte skriva om det. De senaste månaderna har folk antingen skrivit om hur mycket de hjälper andra, negern i Kalle anka, pepparkakorna och nu även har alla börjat snacka om täljerånaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback