Min kort fattning på SV-passet..

SAGAN:

När världen var ny och hade skapats, så skapade Darla mama Kotoring djuren, dom fick kroppar men inga huvuden för att hon skapade huvuden vid sidan om och då så ville hon att dom skulle få välja själva vilket huvud dom ville ha. det var en dag där alla djuren fick komma och välja vilket dom ville ha, grisen kom först dig han gick runt och runt berget av huvuden och sedan hittade han ett huvud som han tyckte var det finaste. Krabban var som vanligt försenad, men på sin väg mot högen så träffade han grisen:

- hej grisen sa krabban. hur mår du idag?

- jo, det är bara bra, sa grisen.

- har du redan valt huvud, frågade krabban

- ja, jag var först, jag gick runt och runt höge och sedan hittade jag det finast som fanns!

- jaha, är det där det finaste Darla mama Kotoring har att erbjuda undrade krabban?

- ja, sa grisen

- Du, jag tror jag klara mig utan isåfall, muttrade krabban och vände hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback