Den avslöjande lördagen!

Jag vaknade nervös inför dagen, jag visste inte hur det skulle gå..

Det var en lördag, en spännande lördag. Ingen vanlig lördag.

Mamma tog ett steg över tröskeln,

Hur mår du? sa hon.

- Jag är nervös.

Men det kommer gå bra på uppvisningen, berättade hon.

 

Först så skulle jag möta mig kompis, Louise.

Vi brukar alltid gå till cheringen tillsammans, fast idag var det inte en vanlig dag nej, vi skulle uppträda inför alla föräldrar och inför en annan grupp som vi skulle tävla med, och inför alla domare, och vi var så himla nervösa.

Dagen innan så hade jag och Louise varit i shopping centrumet och handlat snygga kläder inför idag, det vara bara hon och jag, och hela laget som skulle ha kläder också. Våra kläder var rosa och vita, dom såg ut som riktiga cheerleaders-kläder.

 

Vi var så spända på hur det skulle gå, det andra laget var jätte bra, dom gjorde volter och allting, men det var en sak som dom inte var bra på och det var att samarbeta. Och det var vi bäst på, så vi tyckte att vi låg bättre till.

 

Hur mår du egentligen, du e alldeles blek!? Mumlade Louise. Jag var yr, allting snurrade i mitt huvud och jag var lagkaptenen i vårt lag, allt hängde på mig, det var jag som skulle göra alla viktiga beslut. Det andra laget skulle ut först, vi var så koncentrerade på dom och kolla ifall det gick bra för dom så att vi nästan glömde på steg.

- Åhh.. Nej ! sa jag

- Vad är det ?, frågade Louise.

- Dom gjorde en enkelflippvålt och sen direkt efter spiken!! Snyftade jag.

- VA? men det betyder att vi måste.. Sa Louise och kollade ner i marken,

- En dubbelflippvålt och direkt efter spiken!! Sa jag, och då stod alla i laget och gapade.

 

Nu tänkte jag ;

Jag skulle göra en dubbelflippvålt och sen direkt efter spiken i mitten av allting, det var ingen i chering-historiken dom hade klarat det förut. Och vi hade aldrig prövat det heller .. Hur skulle detta gå?

 

Louise, du står i mitten, Danne du fångar mig, Lisa och Camilla, ni står på Per och Eric.

Och ni andra får

OK!!? Har alla fattat?

JA, skriker allihopa i laget.

- Okej, bra go laget på tre !

1, 2, 3, GOOOOOO LAGET!

Vi springer ut på cherlaget, jag fick en liten knuff av andra lagets lagkapten, Sofie, den bitchen, hon tror alltid att hon är bäst, men det är hon verkligen inte!

Nu, nu gäller det, nu är det dag stänker jag i mitt förvirrade huvud, nu är det dags att göra den där dubbelflippvålten och där efter spiken, nu nu nu, nu gäller det jag flyyyger, och landade rakt i famnen på snyggaste killen i cheringen.

Jag viskade till Danne och fråga om jag e död eller om jag har brytigt något ben i kroppen

- Nej du lever och mår jätte bra, jag har alltid varit lite kär i Danne, och jag vet ju att han e singel..

undrar om han gillar mig tänkte jag, jag tittar honom i ögonen och ler lite smått. Han ler tillbaka.

Nu är det perfekta tillfället att kyssa honom, jag gör det tänker jag!

Men precis då var det dags att resa på sig och se om vi har vunnit så han reste upp och sen detsamma för mig för att inte värka knäpp, för jag kan ju inte bara sitta där på golvet!

 

Men sen så ropar domaren i högtalaren att det andra laget också ska komma ut på scenen, dom springer ut och typ en tredjedel av publiken ropar och hejar på dom när dom kommer, men när vi tar upp våra händer så är det flera i publiken som ropar och jublar!

 

- Och nu är det dags att få reda på vilka som har vunnit, säger domaren i högtalaren.

Jag kollar mig omkring och båda lagen står är spända och sen ropar dom i högtalaren att..

- ..Dom som har vunnit är... THE BOOSTERS

Är det vi? tänker jag, Vänta lite här det är vi :D JAAAAAAAAAAA, vi vann !!!

Ja, jag kan inte fatta att vi vann !!

Nu måste jag kyssa Danne, som en vinnar kyss, jag kollar runt mig och letar efter honom med blicken och ser att han går mot mig.. Han kommer ! Ser jag bra ut? Tänker jag, Men hallå han svänger nej.. Sväng inte.. men vart ska han???

Jag kollar dit han tittar på.. Han går ju mot Louise, min bästa kompis !? Hon vet ju att jag gillar honom jag pratar ju om honom varje dag i skolan!! Men vänta vad gör hon nu??? Hon.. hon, kysser honom!??!!?!?!? Men VAAA, tänker jag.. Va fan håller hon på med???

Hon kan INTE kyssa honom åhh.. fan vad jag blir arg!!!!

Jag är helt röd av ilska i ansiktet.. hon kramar honom och kollar på mig och mimar, Han är MIN!

 

Det var droppen, jag gick fram till dom, och tog tag i Louise´s arm och sa;

Louise, kan jag få prata lite med dig!?

- Nej tyvärr jag är lite upptagen, fräste hon till mig!

Då drog jag i hennes arm och sa ; Kom NU!

Då viskade hon till Danne och sa;

Jag kommer snart, och blinkade till honom med ena ögat.

- Vad fan håller du på med?? Frågade jag henne.

- Jag kysser min pojkvän!

- Va? Är ni tillsammans, är han din pojkvän? Frågade jag och var besviken..

- Ja, vi har varit det i tre hemliga veckor.

Hemliga?, tänkte jag och frågade ;

Vad menar du med hemliga veckor? Menar du att ni har hållit det hemligt för alla, eller?

Då sa hon det jag aldrig trodde att hon någonsin skulle säga.. ;

Nej, absolut inte så löjlig kan man ju inte vara, vi har bara hållet det hemligt för dig!

Asså alla andra klurade ut det, men det var ju bara puckon som `DU´ som inte fattar det..

Pucko?? Vem fan tror hon att hon är?, tänkte jag, vi har varit bästisar sen vi föddes, i 14 år, hur kunde hon bryta det där löftet om vi skrev ner på ett papper som låtsades vara ett kontrakt där det stod; Vi ska vara bästisar förevigt, och om du bryter detta `kontrakt´ så bryter du våran vänskap också..

 

Då sa jag ; Då antar jag att det är slut på våran vänskap!? Eller?

- Ja, asså Gud fattar du det nu eller? Fräser hon.

- Ja ? tänker jag och undrar vad hon menar med det..

Hon är tyst en stund och kollar på mig, och slänger ut sig,

- Ojj, du måste ju vara efter bliven!?

Hur kunde hon säga så taskiga saker? Tänkte jag..

Jag vände mig om och gick därifrån, jag tittade inte tillbaka för då visste jag att hon skulle typ göra någon konstig min eller något annat dumt..

Helt enkelt så vände jag mig om och gick, brydde inte om någon annan, jag tänkte Hej då, föralltid!

 

Av; Frida Hynninen i S3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback